Gud snudde opp ned på Bobos liv

19.10.2012 /

Bobo, en troende fra Mengenfolket, har kjempet seg gjennom mange tøffe ting for å komme til tro på Kristus.

Faren til Bobo døde da han var en baby. Mange sa at faren hans ble drept av en aborou, en som driver med svart magi. Mor hans led under sorg og skam, som førte til at hun tok sitt eget liv.

Bobo og hans elder søster ble funnet i et rom ved siden av sin døde mor. Han ble tatt vare på av storfamilien. Bestemoren og onkelen ble hans omsorgspersoner.

 “Med en slik bakgrunn vokste Bobo opp til å bli et problembarn, som til og med i mengenkulturen ble sett på som en håpløs kjeltring,” forteller misjonær Lourens Laureti.

Bobo prøvde å utnytte misjonærene fra den første dagen de kom til folkegruppen hans. Han tilbød dem hjelp med å bære varene, og utnyttet det til å stjele av det. Han gjorde også innbrudd i huset deres og stjal sukker og gjær for å lage brennevin og drikke seg full. Han var en sann plage i mange år.

Misjonærene var forundret da de begynte å undervise bibelleksjoner fra Fjellgrunn. Bobo var til stede og hørte på alle sammen. Han fortsatte å komme for å høre neste serie, Apostelgjerningene og Romerbrevet.

Når Bobo lyttet, begynte Den Hellige Ånd å arbeide i Bobo sitt hjerte og han ble klar over at han var en synder og trengte en frelser.

Slik ble denne unge foreldreløse gutten en del av Guds familie og fikk Gud som Far.

“Gud har gjort underverk i livet til denne unge gutten,” skrev Lourens. ”Han har gått på lese- og skriveopplæring, og nå har han til og med fått opplæring i å undervise disse fagene selv. Han er også i ferd med å bli vurdert til å få opplæring som bibellærer. Gud har virkelig snudd opp-ned på livet hans.”

Be for misjonærene som arbeider blant Mengefolket, at de fortsatt må få se at Gud forandrer liv.

Be også for Bobo. Han er bare 16 år gammel og har mange år som han kan bruke for sin Herre og Frelser.

Comments are closed.

n@w-nov11_Cover-105x160

envelope

Left Menu Icon